Blog Post Star Stable Entertainment Januari 2023


2023: een jaar met vele mogelijkheden
Door Jane Skullman – uitvoerend producent

 

We gaan knallend het nieuwe jaar in! Leer meer over het werk achter de geweldige sneeuw van het Winterfestival en leer wat er dit jaar gaat komen!

Voor de eerste blogpost van het jaar delen we wat je het komende jaar kunt verwachten. We willen ook wat BTS delen over hoe we de SSO-routekaart op hoog niveau bouwen en hoe we beslissen wat moet worden opgenomen en wat niet moet worden opgenomen. Dit moet niet worden verward met de "Next up in Jorvik!" posts die we delen op onze website en social media kanalen, al zou je kunnen zeggen dat ze het directe resultaat zijn van onze high level SSO roadmap!

Mijn naam is Jane Skullman en ik ben de uitvoerend producent van Star Stable Online! Als uitvoerend producent heb ik de algehele verantwoordelijkheid voor hoe we de game bouwen. De rol omvat ook ervoor zorgen dat we onze visie van onze creatieve en zakelijke directeuren kunnen waarmaken.

Om me te helpen heb ik ook vijf producenten die mijn verantwoordelijkheid delen voor hoe we de game bouwen en dat we onze visie kunnen waarmaken. Zij zijn ook degenen die dagelijks met de teams praten en ervoor zorgen dat we input en specifieke vakkennis van onze teams krijgen bij het bouwen van de roadmap.

Hoe we beslissen wat er aan de roadmap moet worden toegevoegd

Alles wat we aan de roadmap toevoegen, moet deel uitmaken van de visie van onze game en onze zakelijke doelen. We hebben ook externe richtlijnen zoals GDPR (General Data Protection Regulation) voor Europa en Coppa (Children's Online Privacy Protection Rule) in de VS. Coppa en GDPR hebben zeer strikte regels als het gaat om persoonlijke informatie zoals naam, leeftijd, adres en andere gegevens die aan jou gerelateerd kunnen worden. We verzamelen niets wat niet in onze algemene voorwaarden staat en we moeten je altijd om toestemming vragen.

De visie voor het spel is gebouwd op drie spelpijlers;

Horses & Bonding – waar we ernaar streven om de band tussen u en uw paarden te omarmen.

Verhaal & fantasie – waar we ernaar streven het verhaal en de verhalen over de mensen op Jorvik op te bouwen, inclusief de Soul Riders en Dark Riders.

Als we bijvoorbeeld een Verhaalzoektocht doen, is dit in lijn met de Verhaal & Fantasie-pijler, en als we nieuwe manieren toevoegen waarop je met je paard kunt omgaan, valt het onder de Paarden & Binding-pijler.

De derde pijler is Player & Community – waar we ernaar streven een wereld te bouwen waarin je jezelf kunt zijn (zowel als je avatar als hoe je het spel wilt spelen), nieuwe vrienden kunt ontmoeten en het dagelijkse leven op Jorvik kunt ontdekken. Het nieuwe personage maakt deel uit van de Player & Community-pijler, waar we jou als speler meer opties geven om een personage te creëren dat resoneert met je persoonlijkheid. Het nieuwe personage heeft nog geen eindeloze opties, maar het zal meer hebben dan het huidige personage.

De visie, bedrijfsdoelstellingen en externe richtlijnen, samen met ideeën van zowel u als van mensen die bij Star Stable werken, vormen het startpunt voor het bouwen van de roadmap.

Routekaart versie 1.0 – 2023

Het maakt niet uit hoeveel je plant of probeert te begrijpen hoe dingen met elkaar in verband staan; er zijn altijd een paar kromme ballen die je niet ziet als je een stappenplan maakt. Dat gezegd hebbende, we zijn erg enthousiast over de dingen die we hebben toegevoegd voor 2023 en zijn zeer toegewijd om ze te leveren.

Wanneer we beginnen met het bouwen van de roadmap, kijken we naar de kern van het spel, de dingen die we de funderingslaag noemen. Hier vind je content zoals onze Festivals, Story Quests, Horses, Pets, Races en retrofitting.

Vervolgens kijken we naar de dingen die al aan de gang zijn en die deel zullen uitmaken van de kerninhoud zodra deze is vrijgegeven. Deze laag heet Don't Stop Believing. Hier vinden we projecten die al een tijdje in ontwikkeling zijn. Sommige van deze projecten hadden we vorig jaar gehoopt vrij te geven, maar om verschillende redenen en ook na feedback van jullie, hebben we een stap terug gedaan om enkele aanpassingen door te voeren voordat we ze als gereed beschouwden.

Dus hier vinden we het nieuwe personage dat we in de eerste helft van 2023 willen uitbrengen. Maar dit hangt sterk af van de feedback die wordt gegeven tijdens de (tweede) bètatest begin dit jaar. Met betrekking tot het nieuwe personage kijken we ook hoe animaties kunnen worden verbeterd wanneer je je verhoudt tot je paard. Dit is een technische verbetering waarbij we overstappen van het hebben van hard gecodeerde toestanden voor onze animaties naar het gebruik van een toestandsmachine die een invoer leest en verandert naar een andere toestand op basis van deze invoer. Als dit er is, hebben we een lange lijst met dingen die we willen verbeteren als het gaat om animaties met betrekking tot de karakter/paard-relatie. Dit zal een langer proces zijn, dus alle verbeterde animaties zullen niet tegelijkertijd worden voltooid.

Horse Progression zal ook iets zijn dat we begin 2023 willen uitbrengen, waarover je kunt lezen in de blogspot van september.

We onderzoeken ook hoe we races en kampioenschappen kunnen verbeteren, en ja, we zijn ons bewust van het valsspelen in het spel. We werken vanuit verschillende perspectieven aan hoe we exploits kunnen stoppen en racen eerlijker kunnen maken. Helaas hebben we vorig jaar gefaald met de implementatie van Game Guard. Maar hoewel er verschillende problemen mee waren, toen Game Guard actief was, konden we in deze periode een daling van het valsspelen meten. Dit resultaat — en wetende hoe belangrijk fair play is voor onze gemeenschap — moedigt ons aan om hard te werken om betere oplossingen te vinden om vals spelen in Star Stable te stoppen.

In deze laag hebben we ook onze Android-release, zoals het er nu naar uitziet, zullen we de game voor de zomer in early access uitbrengen. Zweden wordt onze testmarkt en het eerste land voor Early Access. In het beste geval zullen we het direct na de testperiode wereldwijd uitrollen, maar als we vinden dat we meer moeten onderzoeken en testen, zullen we een paar andere markten toevoegen voor de wereldwijde release.

Nadat we ervoor hebben gezorgd dat deze twee lagen ruimte hebben in de roadmap, gaan we kijken of we nieuwe dingen kunnen toevoegen. Dit kunnen nieuwe mechanica of nieuwe soorten inhoud zijn. Deze laag is de meest complexe omdat het de ontwikkeling van onze technologie en ontwerp omvat, en dit betekent dat we ook onze pijplijnen moeten updaten en soms nieuwe manieren van werken moeten creëren.

Het nieuwe initiatief voor dit jaar is de vernieuwing van de inventaris, en als alles volgens plan verloopt, zullen we na de zomer wat testen doen met spelers. Dit stelt ons in staat om te ontdekken welke items we kunnen toevoegen voor het nieuwe personage en je paarden. Er is een lange wensenlijst zowel van jou als van het team. En het zal het ook mogelijk maken om te gaan werken aan mijn meest gewilde functie, Home Stable Customization. We streven er ook naar om je dressuur te geven en de eerste iteratie zal hoogstwaarschijnlijk tijdens een festival worden uitgebracht. Een ander aandachtsgebied is het toevoegen van meer multiplayer-mogelijkheden binnen de game, en de eerste iteratie is bedoeld om meer coöp-dingen binnen te halen om samen te doen.

We zijn ook op zoek naar enkele wijzigingen in de backend waarmee je de naam van je personage kunt wijzigen. Hoogstwaarschijnlijk zal de wijziging van de personagenaam niet in de loop van 2023 worden vrijgegeven, omdat het meer werk met zich meebrengt dan de wijzigingen in de backend. Maar we zullen ons erop voorbereiden.

We hebben ook een Discovery-laag, waarin we de meeste dingen op papier maken en onderzoeken hoe dit kan bijdragen aan de game. De dingen in Discovery zullen hoogstwaarschijnlijk niet in 2023 worden uitgebracht. Een onderwerp dat we willen ontdekken en dat al veel is besproken in onze gemeenschap, is fokken. Het onderwerp fokken komt voort uit een passieproject van een van onze hoofdartiesten, waar ze een shader creëerde die het uiterlijk van het paard kan aanpassen zonder er een nieuwe specifieke textuur voor te creëren. Dit kan mogelijk worden gebruikt voor de fokkerij, maar ook in het algemeen om uw paard aan te passen. Andere dingen die naar Discovery gaan, zijn Horse Personality en Horse Prestige. We onderzoeken ook wat magie is op Jorvik.

Dan is er misschien de niet zo leuke maar zeer broodnodige laag, onderhoud. Dezelfde teams die de game bouwen en maken, zorgen ook voor het onderhoud, inclusief bugfixes. Dus bij het plannen van alle nieuwe en leuke dingen maken we ook ruimte voor het oplossen van bugs en het werken met prestaties. Wat onderhoud betreft, hebben we een super interessant initiatief met betrekking tot testautomatisering dat nodig is om onze vier verschillende platforms (WIndows, MacOS, iOS en binnenkort Android) aan te kunnen, en er gebeurt ook veel binnen het motorteam in om de geheugenverwerking en spelprestaties te verbeteren.

Dit zijn dus enkele dingen die je kunt verwachten van 2023, maar niet allemaal! Toch willen we u kunnen verrassen. Zo brengt elk Festival iets nieuws en blijft het verhaal over onze Soul en Dark Riders zich ontvouwen. Er is een gezegde dat de duivels in de details zitten en dat gezegd hebbende, de details zullen dit jaar heel goed in overeenstemming zijn met dat gezegde...

Dus ik hoop dat je net zo enthousiast bent over 2023 als mijn honden wanneer ze buiten spelen of we hangen op de bank, ik weet dat ik dat ben. En over huisdieren gesproken! Nee, dat laat ik voor een toekomstige blog post

Ik kijk uit naar jullie reacties en feedback, waar mogelijk zullen we aanpassen en bijsturen. Soms kunnen we dat snel doen en soms kost het wat tijd. En in sommige gevallen besluiten we de wijziging niet door te voeren. In maart zullen we meer delen over dingen die we besloten niet te doen, ook al hadden we ooit gedacht dat we dat wel zouden doen. We zijn hier eerder niet zo goed in geweest en we willen op dit gebied verbeteren en ook delen wanneer onze plannen niet uitpakken zoals we eerst dachten.